søndag 9. mars 2014

Ut av hverdagen

Jeg leser jo mange bøker i løpet av et år. Men det jeg ikke er så flink til, er å bevege meg utenfor komfortsonen. Ta sjanser. Lese ting som jeg nesten er litt skeptisk til. For det er jo kanskje på den måten at man kan oppdage noe helt nytt. Derfor prøver jeg å lese den første boka om Harry Potter. Veldig mange år etter det som føles som alle andre, men det gjør ikke så mye. Dette er nemlig litteratur som ligger utenfor min komfortsone. Jeg leser kun bøker som handler om hverdagen, og vår egen virkelighet. Det kan godt være i helt andre kulturer, eller til helt andre tider enn vår egen, bare det skjer i en faktisk fortid. Det er der jeg trives, og der jeg har funnet alt det jeg elsker med å lese. Men nå skal jeg prøve.

 photo IMG_20140301_173521_zps020b6b2b.jpg

11 kommentarer:

Elin sa...

Lykke til med lesinga :) Jeg elsker Harry Potter bok-serien og filmene.

Josefine sa...

Du er flink som prøver! :) Håper du trives på Hogwarts <3 Skriv gjerne et innlegg når du har lest den, jeg er veldig interessert i å vite hva du syns. :)

m sa...

Oi, er veldig spent på hva du synes! Jeg er jo veldig glad i fantasy og lignende og er oppvokst med Harry Potter, så jeg merker jeg synes det er rart at det går an å ikke ha lest HP-bøkene. Kanskje fordi jeg er kjempefan og det er bøker jeg aldri blir lei. Men det er kjempekult at du prøver! (Håper du skriver litt om opplevelsen etter å ha lest ferdig boka :) )

Synne sa...

Wohoo! <3

Anette sa...

Det blir spennende å høre hva du synes om Harry! :)

Regnboge sa...

Eg har framleis til gode å tre inn i Harry Potter-verda, sjølv. Grunnen til at eg ikkje har lese dei, er at eg ville ikkje lese det som alle dei andre las då eg var yngre. Men eg har funne ut at 2014 skal vere året då eg tek til på serien, for som framtidig norsk- og engelsklærar bør eg i grunn kjenne litt betre til dei.

Lukke til!

Regnboge sa...

Eg har framleis til gode å tre inn i Harry Potter-verda, sjølv. Grunnen til at eg ikkje har lese dei, er at eg ville ikkje lese det som alle dei andre las då eg var yngre. Men eg har funne ut at 2014 skal vere året då eg tek til på serien, for som framtidig norsk- og engelsklærar bør eg i grunn kjenne litt betre til dei.

Lukke til!

June sa...

Du kan glede deg!

IK sa...

Åh heldig! Tenk å få oppleve den stemningen på nytt!

MøbelPøbel sa...

Du leser jo så rasende fort at syv bøker er vel ferdiglest når påsken er over;)
Har kun lest halve første boken..
Men Hobbiten og Ringenes Herre derimot..Burte meg inne for 15 år siden, og ble der til jeg var ferdig med bøkene, hehe. Tror jeg satt i samme stilling i sofaen en ukes tid. For en opplevelse i bokform!

Tusen takk for herlig hilsen på bloggen også:)

Silje sa...

Jeg håper du og Harry Potter blir gode venner :) Historiske romaner er kanskje min favorittsjanger, men jeg er veldig glad i fantasiens magiske verden også. Noen ganger er det så fint å bare drømme seg bort.