søndag 29. desember 2013

Desemberdager

Nå er desember også snart over, tenk på det. Men du og du så fin den har vært!

 photo Ribbetcollage_zps1f149e65.jpg

Jeg har spist scone og drukket kakao med fine jenter, som denne gangen med beste Ina. Jeg brukte paraplykjolen som fikk bli med hjem fra Edinburgh, jeg kjøpte en finfin tesil og ny te i førjulsgave til meg selv, og jeg drakk uendelige mengder med te og spiste passelige mengder pepperkakehjerter mens jeg leste til eksamen.

 photo Ribbetcollage2_zps9c9a8a1f.jpg

Jeg satte stor pris på synet av julepyntede gater. Det har vært, og er fremdeles, en skikkelig bra lesejul. Jeg har blant annet lest to fantastiske bøker av Agnes Ravatn, og pappa og jeg lagde marsipan. (Det var fremdeles like gøy som før å sprette mandlene ut av skallet sitt).

 photo Ribbetcollage3_zpscacda726.jpg

Jeg viste fram en liten del av jenterommet her hjemme, med farmors lampe som jeg har elsket hele livet, og som hun også elsket. I skrivende stund nyter jeg kombinasjonen av Solstad og Non Stop. Jeg har også lest min første roman av Paul Auster, og det blir definitivt ikke den siste. Og jeg sa hei i speilet, klar for juleselskap med kjærestefamilien.

Og nå er det snart et helt nytt år, og jeg håper det blir fylt av sånn dere synes er fint og viktig.

7 kommentarer:

Ine sa...

Du er virkelig en av mine store Instagram-favoritter! Og en av mine store favoritter i virkeligheten! :)

Anaruh sa...

nydelige bilder som vanlig, Maren! Blir så lag av å lese bloggen din, og av å se bildene dine på instagram, akkurat som Ine over :)

Godt nyttår aldeles straks!

samovaren sa...

elskar bileta! ojojoj. digga armand v. så mykje at eg trur at om eg får ein son får han det namnet. og paul auster må eg i 2014 endeleg få meg til å lesa, altså. fintfintfint.

Sulvis sa...

Godt nytt år, Maren! Fortsett å dele fine bilder og ord neste år!

Synne sa...

Du dokumenterer dagene så fint! GODT NYTT ÅR, kjære Maren!

Ida Therese sa...

Så fint det så ut :)

Regnboge sa...

Vakre bilete som inspirerer og gleder. Ein flott månag å avrunde 2013 med!