søndag 20. oktober 2013

Søndagsbok

 photo PA201255_zps1b864ba9.jpg

Det er i grunn altfor lenge mellom hver gang jeg leser lyrikk. Og hver gang jeg kommer over samlinger som er så fantastisk som denne, så tenker jeg at jeg må finne fram til denne litteraturen oftere.

Finne deg der inne og hente deg ut er skrevet av Lina Undrum Mariussen, og kom ut i 2011. Den vant Tarjei Vesaas' debutantpris samme år, og er nydelig fra start til slutt. Diktene handler om et søskenforhold, og så utrolig mye annet. Ordene går rett i hjertet.

Den passer ekstra godt å lese på en søndag som i dag, eller når som helst ellers.

 photo PA201256_zps3a0f6674.jpg

 photo PA201257_zps8f507819.jpg

 photo PA201258_zps276c92e1.jpg

8 kommentarer:

Sulvis sa...

Enig; nydelig samling!

Regnboge sa...

Den såg veldig, veldig fin ut. Skal halde augene opne!

Synne sa...

Oi, den virker kjempefin! Noen ord treffer øyeblikkelig. Takk for tips, snupp! Håper du har hatt en god start på uka!

Anette sa...

Takk for tips! :)

neverendingcircles sa...

Den tror jeg at jeg må lese. Takk for tips :)

June sa...

Hoppa litt då eg såg du skulle skrive om denne boka, for eg held på å lese den no! Ein av dei beste diktbøkene eg har lese; heilt heilt fantastisk.
Så fine sitatbilete du tek!

Anonym sa...

Hei!
Elsker bloggen din! Er så koselig med jenter som går i kjoler! :)
Måtte bare fortelle det! :)
Hilsen Jente, 18

Marita Emilie Berg sa...

Hei! Jeg har sittet å bladd lenge i bloggen din nå, og nesten drømt meg bort. Du har en kjempekoselig blogg! Jeg kommer garantert til å titte innom flere ganger :)