onsdag 2. oktober 2013

Septemberdager

Farvel, september.

 photo andre_zpsa2ffa2ba.jpg

Jeg har gledet meg over synet av høstfargene som har begynt å dukke opp, og har tent lys på mørke og kalde kvelder. Jeg kjenner at jeg har savnet slike. Disse fine strikkejakkene skal holde meg varm utover høsten og vinteren, og om ikke veldig mange dager reiser Mathias og jeg til Edinburgh! Jeg gleder meg så det kiler i hele kroppen.

 photo foslashrste_zps34087045.jpg

En frisøndag leste jeg dikt og drakk te, akkurat slik søndager er helt perfekt til. Dette bygget har blitt pynta i fin høstdrakt, og hjemme var det ballonger på himmelen over hele byen. Og en lørdag ble ekstra fin med venninneprat og klem.

 photo tredje_zpsb50ca9da.jpg

Jeg var på kino med Ina to ganger, for å se Frances Ha og Monica Z. Her venter jeg på Ina inne på fine Gimle kino. En fredag drakk jeg te og spiste gulrotkake på bakeri med Synne, og jeg spiste kveldsmat i selskap med en aristokatt og en film. Og til slutt et hei fra meg etter frisørbesøk. 

Velkommen skal du være, oktober!

9 kommentarer:

Julianne sa...

Du gjør meg så glad, fine Maren <3

Katarina sa...

Så fine lysestaker! Hvor har du funnet dem? Liker du best sånne høye lysestaker eller sånne små til å ha telys i? :)

Synne sa...

September var en nydelig måned! Jeg gleder meg til flere høstfarger og flere Maren-møter i oktober!

Vicky sa...

SÅ fin i håret!

Maren sa...

Katarina: Disse fikk jeg i julegave et år, og jeg er ordentlig glad i dem. Fint med tente lys, både små og store <3

Glede sa...

Hei. Så fine høstbilder fra deg. Du er flink til å nyte livet! Fortsett med det! :) De små gleder..

Regnboge sa...

Åh, so herleg! Eg tykkjer september for forbi so alt for fort. Det gjorde meg veldig glad å sjå at du hadde fanga månaden i slike fine glimt.

Kven sine samla dikt er det du les på?

Og dei jakkene var nydlege, har du lyst til å tipse om kor dei kjem frå?

Maren sa...

Høsten må nytes, og jeg prøver så godt jeg kan. Jakkene er fra vero moda. Så glad i dem! Og diktsamlingen er av Edith Södergran.

Ane Sunde sa...

Åh, savner moleskine litt når jeg ser slike bilder. Har for første gang på noen år prøvd noe annet, og har denne høsten en almanakk fra Personlig almanakk (jeg også...). Sukk.

Men, god tur!!