søndag 10. mars 2013

Sannheter

Fine Kristin har oppfordret meg til å skrive et innlegg med åtte sannheter om meg selv. Så her kommer de.

 photo P9210970.jpg

Jeg er skikkelig planleggingsfreak. På grensen til det som egentlig er sunt, tror jeg. Det gjelder både små ting og de litt større. Ganske ofte må jeg minne meg selv på å puste med magen. 

Jeg elsker de rosa og hvite soppene som er i smågodthyllene. Sånne man egentlig blir ganske kvalm av etter to stykker, men jeg elsker det allikevel.

 photo blom.jpg

Jeg får altfor ofte dårlig samvittighet. Det er kanskje det jeg liker aller minst med meg selv, at jeg virkelig kan bli veldig urolig av å føle at jeg skuffer noen på et vis. Heldigvis blir jeg flinkere til å skjønne at det nesten bestandig er noe jeg har funnet opp selv. 

Jeg drikker ikke alkohol, og har faktisk heller aldri smakt det. Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor, det har bare blitt sånn. Jeg er ikke så glad i å være på steder hvor alkohol er selve grunnen til at man er samlet. Men det er helt greit for meg å være jenta med Farris eller Pepsi på en fest.

Jeg synes fregner er noe av det fineste som finnes. Særlig på nærbilder av mennesker som ser ned, med myke øyevipper og fregner på kinnene. 

Jeg gråter av sånn omtrent alt. Det er like ofte av fine ting, som av triste ting. Jeg pleier å eksemplifisere dette med å fortelle at jeg en gang gråt meg igjennom en hel episode av Pimp my ride. 

Jeg ønsker meg en rufsete og søt hund med bart, som jeg kan gå turer med og klappe i sofaen. 

 photo P8010503.jpg

Jeg kalles ofte pensjonisten. Gi meg et wienerbrød og sett på Alf Prøysen, liksom. Her er det flere faktorer som spiller inn, blant annet at jeg ikke er så flink til å være oppe veldig seint, at jeg liker dager med faste måltider, og at jeg synes ting med høy lyd er litt skummelt. Jeg tror pensjonistgreia må ha begynt da jeg i fireårsalderen lekte Da Capo med bamsene mine. 

18 kommentarer:

Regnboge sa...

Du er so fin!

Om eg noken gong fer på ein skikkeleg fest der alle rundt meg skal drikke alkohol, då har eg planer om å ta på meg Fantomet-ringane mine og ta med ein mjelkekartong (for Fantomet skal alltid ha mjelk når han er på bar, skjønar du).

Og frekner er so fint! Mine pleier vanlegvis å forsvinne om vinteren, men i år har eg endå noken frå fjoråret, og det gjer meg so glad når eg ser meg sjølv i spegelen.

Ane sa...

Herlighet, du er søt. Da Capo som fireåring. :D Og jeg liker alle punktene, åtte fine fakta om ei fin jente . :)

Glamourbibliotekaren sa...

Kudos for bamse-DaCapo!! :) Hilsen Glamourbibliotekaren (som heller ikke rører alkohol i noen særlig grad)

Josefine sa...

Så fine punkter, lo godt av Pimp my Ride eksemplet! :)
Jeg var på fest i går med en som er avholds, tror ikke han hadde det no mindre gøy enn meg. :)

Frøydis sa...

Du må vera den søtaste som fins. Eg grin nesten alltid av biggest loser, om det er ein trøyst :)

Linn sa...

Maren! Du må være en av de søteste og ærligste jentene jeg kjenner. Jeg er også en planleggingsfreak,så kjenner meg igjen der ;) Ellers kjenner jeg meg igjen på gråtinga. Det kom en tåre under Karpe Diem konserten i går ;) hihi

Synne sa...

Du er så god, Maren! Nå savner jeg deg ekstra mye!

Ine sa...

Du er bare verdens aller beste Maren, altså! <3

Malin sa...

For en utrolig fin liste. Du er jammen fin :) Det var veldig godt å lese den, fordi jeg kjenner meg så godt igjen. Jeg har ofte følt meg litt "utenfor" fordi jeg ikke er så glad i å drikke meg full og være oppe hele natta som resten av 22-åringene jeg kjenner. Jeg tenker ofte at min mentale alder er nærmere 60, fordi jeg gjerne legger meg rundt klokka 10, elsker å stå opp til laange frokoster med radio og avis, heller blir hjemme å ser en film eller leser en fin bok enn å gå ut på byen og liker å notere ned og planlegge alt. Men herlighet, det er jo egentlig heelt i orden det. Det er jo dét jeg trives med, så hvorfor skal jeg forandre meg. Takk for at du minte meg på at jeg ikke trenger å føle at jeg ikke passer inn, og at vi må alle leve slik vi trives best med :) God mandag til deg! Klem

June sa...

Å, eg kjente meg igjen! Bra det er fleire av oss pensjonistar i tjueårsalderen ;-)

Og som eg lo av det med Pimp my ride!

regndrope sa...

aww, kven har ikkje lyst på ein slik hund?

Kristin sa...

du er så innmari fin! eg er og litt pensjonist i periodar, og når det kjem til samvit, grining og hund er eg heilt samd med deg! takk for lista.<3

June sa...

Åh, jeg skulle ønske jeg kjente deg på ekte, du virker så herlig!

sigrid agnethe sa...

herlegaste maren! gler meg til å sjå deg og klemme deg snart!

Anette sa...

Dette var et fint innlegg :)

Ting som gjør en glad sa...

Gæmlisungdom <3
Godt vi er flere!

ingeborg sa...

jeg ble kjempeglad av det siste punktet. hahaww.

Hannah Fregnefrøken sa...

Torunn og Hannah kommer med en revidert sannhetsliste om Maren:

visste du at Maren IKKE LIKTE TE FØR HUN TRAFF OSS? HÆ? HÆ??

visste du at Maren en gang putta HOLIDAYKRYDDER OPPI TACOKJØTTDEIGEN? Ikke greit.

visste du at Maren ikke eier bukser? HUN EIER BARE KJOLER!

visste du at Maren kjøpte seg en rosa kosedyrelefant i en alder av 23 år?

visste du at ROSA-Maren har levd men en stuevegg i fargen "Lun Oransje" i tre år?

visste du at Torunn og Hannah vil ha Maren på norgesglass i heimen for så glade er vi i henne.