fredag 22. februar 2013

En togtur

Enda en gang er det fredag. Og nok en gang er det like deilig. I dag satte jeg meg på toget hjemover, og skal kose meg med fine avtaler og lange morgener. Dessuten blir jeg glad av å tenke på at om en uke sitter jeg på et fly til Hamburg for å besøke Ina. Hun har lovet meg fine dager med masse te og fotoautomatbilder, så det kan jo ikke bli annet enn bra.

På toget hadde jeg med meg The Picture of Dorian Gray. Jeg har et mål i år om å lese en god del bøker fra Rorys leseliste, og denne står også oppført der. Jeg liker den skikkelig godt.

Håper dere får en fin helg!

8 kommentarer:

Polkadotdays sa...

Den boken er så bra! Er virkelig fan av Oscar Wilde. Hvis du liker den kan du lese 'oppfølgeren', eller en moderne versjon av historien, som er skrevet på 90- tallet av Will Self, en fantastisk britisk forfatter. God helg til deg!

Synne sa...

Tror jeg har nevnt det allerede: Jeg liker den boka veldig godt!
Det er så koselig å ta tog, og det er alltid en utmerket anledning til å lese.
God hjemmehelg, søtnos!

regndrope sa...

Togtur med bok er fint! Trur eg skal låne denne boka snart, har sett på den på biblioteket. Lydbok dog, til lange turar på skaresnø, akkurat ikkje så bråkete at orda forsvinn i knitringa, saman med hunden.
God tur!

regndrope sa...

skulle vere god helg, eigentleg, men begge kan kanskje passe :)

Glede sa...

Kos deg med alt som venter! Ble nysgjerrig på den suppeoppskrifta... Klem

Glamourbibliotekaren sa...

Du bør se film noir-filmen fra 1945. Jeg ble vettskremt midt på lyse dagen en søndag, ikke minst fordi det plutselig kommer et fargebilde midt i alt det svart-hvite (kraftig virkemiddel!). Tenker på den filmen hver gang jeg hører et spesielt preludium av Chopin. En film som satte sine spor!

Ine sa...

Fortsatt god helg, fina!

Marthe sa...

Så herlig! Håper helga di har vært fin:-) Det beste i verden er å sette seg på tog eller buss med ei bok og vite at det er kun dere to noen timer.

Klemmer til deg fineste!