tirsdag 19. februar 2013

En oransje middag

I går lagde jeg en av de beste suppene jeg har smakt. Og derfor vil jeg veldig gjerne dele den. 

Dette trenger du:

 photo P2180943_zps9704adbf.jpg


Fem-seks gulrøtter, noen poteter, en løk, buljongterning, og så mye hvitløk og ingefær som du selv ønsker. Jeg tok masse ingefær, for det er noe av det beste jeg vet.

 photo P2180944_zpsf2d7f152.jpg


Kutt alle grønnsakene i ganske små biter.


Kok opp en liter vann og tilsett en buljongterning. Ha i grønnsakene, og la det småkoke i ca et kvarter. Smak til med salt og pepper. Når kvarteret har gått, bruker du en stavmikser, og ta-da! Suppe! Skikkelig god suppe!

 photo P2180949_zps8e5ac0f2.jpg

Vi spiste med grovt pitabrød til, og det smakte nydelig. Perfekt hverdagsmat.

12 kommentarer:

Marthe sa...

Nam!! Jeg elsker supper og denne varianten er en av favorittene:-)

Ha en fin dag skjønne Maren!

Polkadotdays sa...

Nam, det hørtes kjempegodt ut!

Vicky sa...

soppor! <3

Ine sa...

Åh, gulrotsuppe er SÅ godt! En av mine favoritter, og nå fikk jeg veldig lyst på :)

Høytrykk sa...

Nam, det så godt ut!

Synne sa...

Jeg elsker gulrotsuppe, og jeg bruker også ingefær! Takk for oppskrift, de er alltid kjekke å ha. Jeg kan også tipse om at det er knallgodt med noen dråper balsamic oppi. Fargerik og god hverdagsmat gjør meg glad!

Regnboge sa...

Det såg gødt ut - og eg tykkjer ingefær er ein spennande smak, so kjekt å få tips til fleire bruksområde!

Linda Terese sa...

Det ser skikkelig, skikkelig godt ut :)

samovaren sa...

åh, har skrevet handleliste og skal lage den etter helga! si meg, hva slags buljong bruker du? grønnsak?

samovaren sa...

jeg laget den nå! god, men tror jeg brukte altfor mye potet og vann og altfor lite gulrot. skal fikse på den til neste gang så den blir like god som din ser ut!

Maria sa...

Åh, jeg lagde nesten eksakt samme suppe i går. Gulrotsuppe, liksom! MumS! det eneste jeg gjorde annerledes var å grille grønnsakene først i ovnen- blei kjempegodt! litt mer røkt smak på et vis :)

Nore Interiør sa...

Hei hei!
Fin og ærlig blogg du har, første gang jeg er inne:) Den suppa så god ut, det er så godt med nye smaker!

Mitt navn er også Maren, jeg liker te, er glad i lange frokoster og planlegger alltid litt for mye ;) Da har vi noe til felles! Måtte bare nevne det :)

Ha en fin mandagskveld,
hilsen fra meg!