onsdag 24. oktober 2012

Kake

Denne kaka har egentlig ikke noe navn, men går i familien under navnet "Ranveig-kake", fordi det var min tante som introduserte oss for den. Den er kjempegod, går raskt, og er skikkelig enkel å lage. Dessuten er den en perfekt blanding av sprøtt og mykt og søtt og friskt. I går lagde jeg den til Ine skulle komme på besøk, og den passet utmerket sammen med te og Aristokattene.

Her er oppskriften.

Knus ca 15. Digestivekjeks i en pose, og strø de utover en smurt kakeform. Bland inn litt smeltet smør, og trykk det sammen så det fester seg. Sett formen i kjøleskapet, og la det bli litt kaldt. I mellomtida visper du en boks kremfløte til krem, sammen med to teskjeer vaniljesukker og en desiliter melis. Vend så inn en boks med Philadelphia light, og når kakebunnen har fått bli litt kald, så heller du kremblandingen over. La den stå i kjøleskapet en times tid.

Like før servering kan du legge på den frukten og de bærene du liker aller best. Jeg pleier å bruke bringebær, for det er min favoritt.

Så kan dere spise!

Photobucket

8 kommentarer:

Elin sa...

Høres veldig godt ut og så god ut, på bilde:)

Vicky sa...

ååååh, låter fantastiskt. <333

MøbelPøbel sa...

Så morsomt! Hadde du tatt med gele som ikke er stivnet, så har du ostekaken jeg lager:)
Deilig deilig!
Klem Pøbelen

Ine sa...

Den var veldig god! Også er det så greit å ha noen oppskrifter på kaker som er enkle å lage. God helg, Maren!

Synne sa...

Jeg har også en tante som lager sånn kake, haha! Enkel og veldig god, jeg er helt enig.
Så koselig med kake-og-kattepuser-kveld, forresten! Jeg savner dere begge to!

June sa...

Naaaam!

Siv Annette sa...

Åh - jeg laga en lignende kake til 17.mai i fjor, bare med maryland cookies i bunn istedenefor digestive. Veldig enkel å lage, og ekstremt godt å spise :)

Lady Netta sa...

Ranveig-kake er kjempegodt, jeg kaller det Isostekake :)