onsdag 19. september 2012

Høstlys

Jeg har en skikkelig kreativ mamma. Dessuten er hun veldig snill, og når hun holder på med sine kreative prosjekter så ender det ganske ofte ganske så fint for meg. Etter helga hjemme kom jeg tilbake til Oslo med verdens fineste telysholdere. De er veldig enkle å lage, og dessuten skikkelig pene, så derfor vil jeg gjerne dele dem med dere. 

Du trenger et Norgesglass, en eggehvite, sukker, pene bånd og et telys. Etter at glasset er vasket og helt tørt tar du eggehvite og "ruller" rundt inni glasset, så det fester seg på veggene. Så heller du det ut igjen, og strør en god del sukker inni glasset. Så lar du sukkeret rulle litt rundt også, akkurat slik man gjorde med lim og glitter på barneskolen. Etter en times tid har sukkeret stivnet til glasset, og du kan begynne pyntingen. På mine brukte vi et hvitt blondebånd, og et fint rosalilla utenpå det igjen. 


Se så fine de blir, både i lyset og i mørket.


Photobucket

Photobucket







15 kommentarer:

Siv Annette sa...

Åh, så smart og fint! Det ser jo ordentlig frosta ut :)

Polkadotdays sa...

For en god idé! Og så fint!

Ane sa...

Å, så fine de ble! Jeg ville aldri tenkt på at man kunne bruke egg og sukker til slikt. Så kjekt! :)

annikken - osloliv sa...

Så søte!! Du virker klar for høsten. Det er bra:))

Regnboge sa...

Det er so kjekt å lage sånne små, enkle men skikkeleg fine ting. Ser føre meg at det blir fin stemning med deg no.

Katrine sa...

OI!! Så utrolig fint det ble! Nydelig, varmt lys :) Takk for kjempe godt tips, til både mamma og datter :)

June sa...

Åh, så flott! Dette skal definitivt prøvast ut. Plutseleg er det jo jul og sånn, og gåvetid!

Hjertetanker sa...

Åh, så fint! Dette skal prøves på min lille hybel! :)

Allis i eventyrland sa...

De ble jo superfine! :)

samovaren sa...

kjempebra diy! superfine lysholdere til høsten og vinteren. og ekstra fint med bånd på!

Silje sa...

Fin-fine!

Mamma`n din sa...

Så koselig du er lille Maren

Synne sa...

De er kjempefine! For en god idé!

Siljemos sa...

FINE! Skulle tro at sukkeret smelter når man tenner lys inni, men det gjør det tydeligvis ikke. Dette vil jeg også prøve:)

malin sa...

Så fine! :) Disse vil jeg låne! Takk til deg og mammaen din for at dere deler. Høstklem