fredag 1. juni 2012

Gleder

De siste dagene har jeg


- fått fregner av sola
- tatt tog og gleda meg over grønne landskap med blomster overalt
- drukket grønn kirsebærte
- lest i Beatles, med både latter og tårer til
- laget radio
- malt tåneglene rosa
- kjøpt to nye sommerkjoler i fine sommerfarger
- jobbet på biblioteket
- vært på litteraturfestivalen
- lest ved siden av mamma på verandaen
- trukket enda en visdomstann (kanskje ikke en glede, men glad for å være ferdig med)
- gleda meg til å flytte om bare en uke
- spist vaniljeis med salt lakrisstrø
- beundret lyse kvelder
- sett mange episoder av Parks and recreation, og fått vondt i magen fordi jeg ler så masse
- luktet på syriner, både ute og inne
- tenkt: Jippi, det er juni!

12 kommentarer:

Josefine sa...

Hurra for juni og sommerferie! :)

Siv Annette sa...

Så mange fine gleder! Likte spesielt godt at du har kjøpt deg to sommerkjoler, det er lite som er så koselig å ta på seg en ny kjole og spasere med rosa tånegler i varmt gress :) Ha ei nydelig helg!

Regnboge sa...

Superfine gleder!

(får vi sjå sommarkjolane?)

Vicky sa...

underbart! jag har själv faktiskt flyttat till oslo just idag! så spännande <3

Ingvild Marie sa...

Jippi! Det ER juni!

Ane sa...

Å, syriner er barndomsminner og trappa foran huset til mormor og morfar <3 Så mange fine gleder på lista di! Spennende at flyttinga nærmer seg, lykke til! Jeg og mannen har akkurat begynt å se på Parks and recreation selv (etter maaange oppfordringer fra noen venner), og det er jo fantatisk - og herlig at vi fortsatt har haugevis med episoder som venter på å bli sett :) Ha en nydelig helg, Maren!

regndrope sa...

Juni er bra!

Linda Terese sa...

Så mange fine! Det er så mange slike gleder jeg skulle ønske jeg kunne ta meg tid til å nyte skikkelig. Likevel henger det fortsatt en liten eksamenssky over meg, en liten skygge, som gjør at jeg ikke helt klarer å glede meg over alle slike små ting. Gleder meg til å bli ferdig, og til å kunne nyte livet skikkelig:)

Maren S sa...

Ahh, lakrisstrø! <3

Synne sa...

Hvilken herlig liste! Jeg har også kjøpt to nye sommerkjoler i det siste - vi er klare for juniværet, når det dukker opp... Fortsatt god søndag!

Kvardagselskaren sa...

Ah, no er det ei stund sidan eg har vore inne her, men gud så eg elska dette innlegget :) Det er godt å lese om gleder :)

Hjertetanker sa...

Det er så deilig å lese hvordan du samler de små hverdagsgledene!! :) Jeg blir glad av deg!