lørdag 17. mars 2012

Og enda litt mer Praha

Det var mange ting som var veldig sjarmerende i Prahas gater. Som slike kirkedører

Photobucket

Menn som spilte trompet etter at klokka hadde ringt for nok en time

Photobucket

originale veisperringer

Photobucket

hus uten vindu, men som ved hjelp av maling fikk vindu allikevel

Photobucket

Kafka dukket stadig vekk opp

Photobucket

og en jente brettet papirfly på et hushjørne.

Photobucket

Vi spiste lunsj på verdens søteste bakeri.

Photobucket

Photobucket

Og det var helt himmelsk godt!

Photobucket

Kjærestekyss!

Photobucket

Vi gikk på besøk i Europas eldste synagoge som fremdeles er i bruk

Photobucket

Når kvelden kom spiste vi deilig pizza.

Photobucket

Så tok vi heisen opp i et tårn, for dem var det mange av i Praha.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

For å nyte siste feriedag litt ekstra, spiste vi dessert på Louvre, som åpnet i 1902 og har hatt besøk av herrer som Kafka og Einstein. Og oss, da.

Photobucket

Jeg spiste noe av det beste jeg vet, nemlig varme bringebær med vaniljeis.

Photobucket

På bordet lå det lapper og blyant, så Mathias måtte så klart tegne litt.

Photobucket

Photobucket

Og morgenen etter reiste vi hjem.

18 kommentarer:

Hege sa...

<3 finfint!

Ane sa...

Sukk, altså. Jeg ble helt utrolig sjarmert av den døra! Tenk, for weddings only. Ååh. Og jeg kunne godt tenke meg den muffinsen til lunsj, altså. Og den pizzaen til middag også. Og å bruke dagen i tårn og synagoger i Praha, hihi. :)

June sa...

Åh, så fantastisk fint! Skikkelig kosetur :)

Trille sa...

Finfinfint! Tenk alt du legger merke til. Og så søter kjærester. :)

julianne sa...

Jeg blir helt varm av å se hvor fint dere har hatt det <3

Glede sa...

Så herlig! Gjett om jeg har lyst på kjærestetur etter alle disse innleggene og bildene..? Kanskje neste sommer? Heldige deg som vant fotografering, forresten. Så utrolig kjekt!

Allis i eventyrland sa...

Jeg blir sååå reisesyk! :)

Elin sa...

Fine bilder:)

Siv Annette sa...

Så mange fine bilder! Så masse dere fikk sett av Praha når dere var der, kan ikke påstå at jeg har opplevd så mye der, og jeg har vært der hele to ganger! ;) Gratulerer så mye som vinner av kjærestefotograferingen, det var veldigveldig fortjent! <3

Tullefrans sa...

Jeg har hatt lyst til å reise til Tsjekkia en stund, men nå er jeg solgt! Praha må besøkes - det er det ingen tvil om!

Takk for en herlig og inspirerende bildeserie nok en gang, du er så flink til å plukke opp stemninger!

Riktig god søndag til deg :)
Klemmer fra Fransa

Josefine sa...

Dere er søte! :) Også så fint med jenta som bretter papirfly, hihi :)

Ine sa...

Ok, Maren - etter alle disse fine innleggene dine er det ingen tvil: Ståle og jeg MÅ reise til Praha. :)

Synne sa...

For en fin og stemningsfull rapport - utsikten ser superflott ut, og de mange detaljene gjør meg glad!

Vicky sa...

croissanter! <3
du har förresten fått en award av mig för att din blogg är så fin (http://vickys.se/?p=6507)
kram!

Hjerterdam sa...

Ser ut som dere har hatt en flott tur! Bildet av dere to var jo helt herlig da! :)

Kvardagselskaren sa...

For ein utruleg kosleg blogg du har!:)
MErkar at Praha freistar meir og meir når eg ser desse bileta:)

Malin Aurora sa...

Åh så mysigt!

Charlotte sa...

å, så gøy å se bilder fra Praha! jeg har så lyst til å reise dit :) Bake Shop så utrolig fint ut!