lørdag 10. mars 2012

Første dag i Praha

Det aller første vi gjorde i Praha var å gå opp i Karlsbroen og nyte den fantastiske utsikten. Den flinke historiestudenten Mathias var særlig fornøyd, og fortalte meg hele tiden så mye spennende om ting vi så og steder vi var.

Utsikten var utrolig.

Photobucket

Jeg var blid.

Photobucket

På oppdagelsesferden vår var det fine blomster mellom de fine byggene som gjorde meg glad.

Photobucket

Og jeg var ekstra blid da vi stadig vekk møtte på Tsjekkias kanskje største kjendis, nemlig Muldvarpen.

Photobucket

Byggene rundt oss var hele tiden overveldende vakre.

Photobucket

På kvelden spiste vi middag på en rar og kul restaurant innredet i en futuristisk sekstitallsstil.

Photobucket

Og på veien tilbake til hotellet var Praha like pent i mørket som i lyset. 

Photobucket

16 kommentarer:

Nøve sa...

Praha ser så fint ut! Og herregud, muldvarpen. <3

MøbelPøbel sa...

Takk for at du deler:)
Har så lyst til å oppleve byen!

Hanne sa...

Oi, så herlig. Misunnelig :)

Hege sa...

Ååå, jeg elsker Praha :-) Fikk lyst å dra tilbake dit nå

Åshild sa...

Åh, for en fin tur det ser ut til å ha vært! Muldvarpen <3

Josefine sa...

Praha er kjempe fint! :) Og det er du også! :)

Ane sa...

Hurra for blid Maren! Det ser så koselig og fint ut :)

regndrope sa...

Fine, fine Praha-arkitekturen!

Katrine sa...

Det ser så fint ut der!! Fantastiske arkitektur :) Og så fin muldvarp!! For å ikke snakke om for ei fin Maren! Du er så søt :)

Julianne sa...

Du er så søt atte åh! Så godt å lese at turen din har vært fin! Gleder meg til å se flere bider :)

Linda Terese sa...

Det høre helt fantastisk ut, Maren! Jeg er veldig glad i Praha, og har mange fine minner der fra. Derfor skulle jeg gjerne også dratt tilbake dit en gang igjen..!

June sa...

Fin by, fine bilder, fine muldvarpen og fine deg! :D

Synne sa...

Jeg ble ENDA mer glad i Muldvarpen etter å ha besøkt Tsjekkia, hoho! Et krus ble med meg hjem. Fine bilder av nydelige Praha!

Regnboge sa...

Fin du e!

Og no fekk eg skikkeleg lyst til å reise til Praha.

Maren sa...

Åå, Muldvarpen!! :)

Siv Annette sa...

Praha er virkelig en vakker by, og du er også så vakker, fining <3
Jeg har vært i Praha to ganger, men aldri lagt merke til Muldvarpen som er min favoritt-tegnefilmfigur fra barndommen! "Mummelaffen" min, hihi.