tirsdag 20. september 2011

Sløyfejakt

En av de aller morsomste tingene med å rydde og rote på pikerommet, er hva man finner der. Som min første bok, for eksempel. Jakten på de forsvunnede sløyfene. I hovedrollene: Store Bamse og Lille Bamse. Skrevet på påtvungen løkkeskrift.


Photobucket


Baksida forklarer, som på alle andre bøker, hva den handler om. I dette tilfellet er det to modige bamser som tar på seg et oppdrag om å lete etter noen sløyfer som har forsvunnet, som slemme tyver har tatt. "Og slik begynner jakten på de forsvunnede sløyfene".

Photobucket

Et eksempel på de fantastiske illustrasjonene. Ja, her er bilen de modige bamsene reiser i!

Photobucket

Og det er en streng straff som venter på den som stjeler sløyfer.

Photobucket

En liten hilsen fra barneskoleMaren.

16 kommentarer:

Hege sa...

Hahahaha, søøøøttt!! :-D.. Sløyfejakt - for en fantasi!

Hjemme hos foreldrene mine ligger den første boka jeg skrev. Jeg var vel 5 eller 6 år gammel og skrev noe som var utrolig "profetisk" haha..
Den handler nemlig om noen som kjører i en bil og ser en eske i veien. De går ut og sjekker esken, og oppi den ligger en dumpet kanin som de selvsagt tar med seg :-D haha.

Nøve sa...

Hahahaaa! Nydelig.

Frøydis sa...

Hihi, barneskuleMaren var søt! Å lesa i gamle bøker frå barneskulen er like kjekt kvar gong :)

Synne sa...

Hoho, så gøy å se - kult at du var glad i sløyfer allerede da! Det er mye moro i gamle skrivebøker.

Josefine sa...

Hahahaha, så utrolig gøy å finne igjen sånne ting! :)

Elena sa...

søtt! jeg blir litt emosjonell når jeg finner slike gamle ting jeg har laget en gang, eller fått. Den tiden er ofisielt over og det er litt trist...

Ine sa...

Hihi, så fantastisk! Likte spesielt godt snakkebobla med "Her er bilen vi reiser i."

Sist jeg var hjemme fant jeg en fortelling jeg skrev som 2. klassing. Den het "Skriket", og handla om ei jente som ble så skremt av et spøkelse at hun mista alt håret, bitt i halsen av ei skummel dame med røde øyne og til slutt plassert i et "blodbad" (tror jeg så for meg et slags badekar). Der satt hun til hun døde. Det beste med hele greia er at læreren har kommentert "Fin fortelling, Ine!". Hihi.

Ane sa...

Å, herlighet, så søtt. Og sløyfejente allerede da! Fining, altså!

regndrope sa...

åh så søtt!

Oda sa...

Haha, noe så nydelig! :)

Linda Terese sa...

Så morsomt!! <3

Regnboge sa...

Hihi, for ein herleg skatt! Eg syns bilen va skikkeleg kul, altso.

Marthe sa...

Haha, fantastisk! Noe så søtt:) Det morsomste jeg gjør når jeg er hjemme i barndomshjemmet mitt er å lete gjennom gamle tegninger, stiler og krims-krams. Gøy:)

Goood onsdag!

Hege sa...

sv: Fine Maren, du får meg alltid til å smile :-) takk!

Katrine sa...

Hihi, så utrolig søtt og fint:)

Sandra sa...

Ååh, så artig! :D

Har selv noen bøker om "dyrene i dalialen" som ei venninne skrev til meg i førsteklasse, hihi