mandag 12. september 2011

Hjerteliste

 å endelig levere innledningen min (og krysse fingrene for gode tilbakemeldinger)

 å kjøpe en fin grå kjole som er perfekt til høsten og perfekt med skjerf til

grønn te med mintsmak

tre jenter på rad med prikkete paraplyer

 å snakke med en snill mamma på telefonen

 å glede seg til å dra hjem for å jobbe noen dager på biblioteket

å se episoden av Gilmore Girls hvor Luke og Lorelai endelig blir sammen igjen og han ringer på døra og de kysser masse

å få vafler av en snill kjæreste

 å lese i Inger Hagerups samlede dikt og forberede et lite radioinnslag som skal lages i morra ettermiddag

 å høre på de nye Melissa Horn-sangene og glede seg til nytt album om bare noen dager

å se en skikkelig søt valp på bussen

å prøve og telle fregnene på armen til kjæresten men ikke få det til for de er så mange

å sende en bursdagsoverraskelse i posten

 å ta på mørkerosa neglelakk

 å tenne lys som lukter vanilje og høre på regnet utenfor

å lage en slik liste og innse hvor mye fint som hender hver dag, til og med på en litt pjusk mandag

14 kommentarer:

Hege sa...

åååå <3 dette var et koselig innlegg. Perfekt for nå som jeg ligger her og syns synd på meg selv (er syk) hehe.
Du er så god.

Ane sa...

Suuuuuukk. Fint! Jeg og mannen fikk nytt vaffeljern til bryllupet vårt, etter å ha brukt vaffeljernet mine foreldre fikk til sitt bryllup (i 1987) de siste årene - men innviet det først for ei uke siden. Nå har vi derimot lyst på vafler hver eneste dag :P Vi lagde til og med med vaniljesukker i, slik at det luktet parfymen vår i hele leiligheten i mange timer etterpå <3

Ane sa...

Og og og og jeg så den episoden der Luke sier "I'm fine" hundre ganger selv om verken han eller Lorelai er det, så det var veldig fint at du minte meg på at den episoden du akkurat har sett også finnes.

Hege sa...

sv: takk! :-).. Håper du føler deg bedre du også?

Linda Terese sa...

Så mange fine!! Og så håper jeg du er litt mindre pjusk i morgen!!

Josefine sa...

Så fint! :) :)

Kristina Kvåle sa...

<3 så utruleg fint! DU er så utruleg fin!

Allis i eventyrland sa...

Jeg liker så godt listene dine <3

Synne sa...

Så mye fint å glede seg over - selv på litt pjuske dager, som du sier! Håper du følte deg bedre i dag, det var i hvert fall veldig koselig å se deg. Du må hygge deg hjemme!

Duse Pasteller sa...

♥♥♥

Mamma sa...

Du er god du Maren

tone sa...

utrolig fint innlegg. fikk meg til å innse at kanskje hvis jeg åpner øynene litt så er ikke dagene så kjipe som de føles, kanskje det ikke må skje noe stort for at det skal bli bedre, kanskje det holder med småtingene som kan skje på en vanlig mandag eller trist torsdag. så takk. =)

Yngvild sa...

for ei nydeleg liste! og biletet var ganske fantastisk også <3

eirinsurr sa...

å, driver også å leser inger hagerups samlede dikt, og det er så fint, så fint!