mandag 29. august 2011

En skikkelig god dessert

I helga spiste vi en dessert som var så god at jeg ville dele den. En ovnspannekake med bær, som var så lett som en plett å lage.

Photobucket

Du trenger:
150 gram hvetemel
80 gram sukker
3 egg
1 sitron
2 dl matfløte
1 ts vaniljesukker
250 gram bringebær og 150 gram blåbær
1 ss sukker og 1 ss melis

Sett ovnen på 200 grader. Ha bærene i en ildfast form. Ha eggene i en bolle og visp inn mel, revet skall og saften av en sitron, sukker, fløte og vaniljesukker. Hell røra over bærene slik at det meste er dekket. Stek i 30 minutter, og la stå litt på kjøkkenbenken til avkjøling før du serverer. Sikt over melis, og spis veldig gjerne med vaniljeis til.

Photobucket

Så spiser du til det du spiser av ser slik ut.

Photobucket

15 kommentarer:

Elena sa...

åh så deilig. du er flink!

Josefine sa...

Hahaha, elsker det siste bildet. "Sånn ser det ut når du er ferdig" liksom :) :)

Høstdesserter er de beste :)

Ingrid sa...

Åååh, nam! <3

Hege sa...

Dette ser fantastisk godt ut :-) nam!
Skal prøve å lage noe lignende med no-egg og soyafløte. Digg

Karoline sa...

Åh gosj, det så godt ut!

Glede sa...

Nam. Skal prøves. Smil fra meg.

Linda Terese sa...

Det så veldig godt ut!! Må nok prøves ut om ikke lenge!:)

Ida Talette sa...

Haha, klikka meg inn her like før middagen ble servert i sted. Det rev og slet i tarmene fra før, og tennene stod i vann etter å ha sett bildene dine. Måtte bare klikke meg kjapt ut, men nå er jeg tilbake for å lagre oppskrifta :)

Ine sa...

Naaaaam!

Elin sa...

Åhh det høres kjempe godt ut:) Nam!:)

Synne sa...

Ser og høres dødsgodt ut! Så fint det er blitt her inne!

Åshild sa...

Åh nam! Det må jeg prøve en gang snart. Takk for oppskrift!

inga* sa...

MMMMMmmmmmm!

Lady Netta sa...

Shit, det så godt ut! Takktakktakk, jeg skal prøve det iløpet av uka :D

Karen sa...

Dette så utrolig godt ut! Koselig blogg også :)