torsdag 21. juli 2011

"I en mild og utsøkt ensomhet"

Det fineste med litteratur er å møte på ord og setninger som kan gjøre deg varm helt ned i tærne. Det er det jeg liker ved Tove Jansson, for alle de små historiene er like vakre. I sommer har jeg blant annet kost meg med Sent i november. I tillegg til disse vakre ordene er den full av like vakre illustrasjoner.

Snusmumrikken kan lukte når det er høst.

Photobucket

Filifjonka forsøker å pynte seg, men fortviler litt over at hun bare er en og at hun har så mange ting

Photobucket

Photobucket

Mymlen vasker håret

Photobucket

Hemulen danser i regnet

Photobucket

Og om man føler nøye med, så lærer man nyttige råd. Som at det første en må gjøre når en venn har vondt i magen er å ta av ham støvlene.

Photobucket

8 kommentarer:

Ine sa...

Fine Tove Jansson! Og fine Maren som lager små røde hjerter ved de fine setningene! <3

Nøve sa...

Haha aww! Herlig. <3

Regnboge sa...

Åh, det er mi yndlingsbok nummer delt to av Tove Jansson sine mummibøker. Snusmumrikken <3

Glede sa...

God fredagsmorgen! Av en eller annen grunn likte jeg ikke Mummi da jeg var lita, men disse bildene er jo nydelige - virkelig! Og så søtt å merke av slike hjerter i boka di. :) Ha en finfin helg!

Josefine sa...

Ååh, så utrolig fint :) Kan du ikke skrive litt om hvordan det er å ha sommerjobb på et bibliotek? Det virker som den fineste sommerjobben :)

Anja sa...

Så utrolig fin den hørtes ut. Jeg har ikke lest noe av Tove Jansson siden jeg var liten, men jeg tror jammen jeg skal ta en tur innom deichman og låne litt bøker etter å ha sett dette:)

Ting som gjør en glad sa...

Åh, man skulle bodd i Mummidalen...

Lady Netta sa...

Åh, fantastisk. Jeg skal absolutt kjøpe meg mummitroll-bøker fremover :)