torsdag 9. juni 2011

Te-magi

Mamman min er en like stor te-elsker som det jeg er. Nå skal jeg vise dere noe veldig fint som jeg fikk av henne.
Det begynner med en slik kule, som ser litt merkelig ut.

Photobucket

Så heller man varmt vann i en kopp, og for gledens skyld bør den helst være av blankt glass.
Photobucket

Så legger du denne rare tingen opp i vannet
Photobucket

Og etter å ha ventet en bitteliten stund, så begynner det å skje noe. Oi!
Photobucket

Så skjer det enda mer, og en deilig lukt sprer seg i rommet
Photobucket

Og etter enda en liten stund, så har du den peneste tekoppen i verden.
Photobucket

Dette er en håndknyttet kinesisk tekule, som man får kjøpt på blant annet helsekostbutikker. Ekte te-magi!

15 kommentarer:

Trille sa...

WOW! Nå fikk til og med JEG lyst på te. Så fin den var. :)

Ane sa...

Åhå! Så fiin! Jeg har sett slike som folder seg ut til blomsterform, men aldri med farger og og ordentlige blomster og åh. Herlig!

Ingrid sa...

Det er stiiiliiig :D

Mamma kjøpte noen sånne da de var i kina. fancypants!

Ine sa...

Hihi, jeg leste først "Mannen min er...", så lurte jeg på om jeg hadde gått glipp av noe :)

Sånn te er så fint! Tror faktisk jeg har en på lur i skapet, må finne den fram snart.

Oda sa...

Sånn te vil jeg ha! Ønsker meg det i bursdagsgave, ettersom det ikke er lenge til. En hel BOKS full av te-magi :)

Yngvild sa...

Åh, fyttikatta, sånn vil eg ha! Elskar te, elskar blomar, og elskar magi.. denne er jo midt i blinken, hehe ;)

Lovely day, isn't it? sa...

Wow så gøy! Sånn vil jeg også ha!

Regnboge sa...

Ogso med dei fine fargane! Det va jo noke av det nydelegaste.

Linda Terese sa...

Så fin!! En slik en fikk jeg veldig lyst til å prøve ut! Bare for å se hvordan den åpner seg:)

Josefine sa...

Jasminte <3

Julie sa...

Aww! Fin!

Synne sa...

Åh, sånne er så fine! Håper den smakte like godt som den tok seg ut!

Kristine sa...

Åh, det der er så kult. Jeg lurer på hvor kineserne tar det fra, jeg blir fascinert!

Brita Melissa sa...

De er så søte og stilige. Te-pynt :)

Veronika sa...

wooow.