mandag 4. april 2011

Fra Mårbacka

Jeg trengte en bok til studiene, den siste boka i Mårbacka-trilogien av Selma Lagerlöf. Men det viste seg å ikke bli så enkelt, for boka var utsolgt fra forlaget og ingen kunne fortelle meg når den blir tilgjengelig igjen. Derfor sendte jeg en mail til Mårbacka selv, huset Selma Lagerlöf vokste opp og bodde. Der finnes det fineste museum til hennes minne, og der har de også en søt bokhandel. Og jeg hadde kjempeflaks, for der sto det igjen et eneste eksemplar i hylla. På lørdag fikk jeg den i posten, i koselig gråpapir med pene frimerker. Og nå er jeg glad. 

Photobucket

Photobucket

10 kommentarer:

Synne sa...

Oooh, sånn flaks! Det føles så fint å endelig få fatt i noe man har ønsket seg og vært på utkikk etter en stund. Pakkepost er dessuten noe av det beste som finnes! Hurra!

Ane sa...

Sukk, så koselig! Kjekt at du fant boka du trengte, og koselig at det var på den måten :)

Kristin sa...

Flaks! Og herlig herlig :D Gratulerer med ny fin bok ^^

Ine sa...

Mårbacka ♥ Tenk at vi har vært der sammen uten at vi visste om hverandre.

De utgavene der er så fine! Fantastisk at de hadde akkurat en igjen som du kunne få :)

Regnboge sa...

Frimerka! <3

Og då var det nok sånn at den boka hadde gøymt seg bak alt anna fordi den håpte på at du ville ha den.

Anonym sa...

Er den på svensk? For da finnes både den og de to andre på tanum.no

Maren sa...

Den er på svensk ja :) Og de to andre er tilgjengelige på Tanum på svensk, mens denne siste er tom. :)

Ingrid sa...

Hurrahurrahurra! Så fantastisk med slike behjelpelige folk <3

Linda Terese sa...

Pakkepost<3 Det som alltid er både gøy og spennende, enda man har ventet lenge på den;) Gratulerer med ny fin bok!

Kathleen sa...

Selma Lagerlöf står på listen min over forfattere/bøker jeg vil lese, men jeg husker ikke hvorfor. Den er nemlig fryktelig lang og det er så vanskelig å holde styr på hvorfor de står der.