søndag 27. mars 2011

Verdens raskeste sjokoladekake

Noen ganger har man veldig lyst på noe veldig godt. Mathias har laget denne kaka til oss to ganger nå, og resultatet er namnamnam. Deilig kake på 15 minutter, og her er oppskrifta.


150 gram smør
3 dl sukker
1 1/2 dl hvetemel
2 ts vaniljesukker
4 ss bakekakao
2 egg


Varm ovnen til 200 grader. Smelt smøret.
Rør sammen smør, sukker, hvetemel, vaniljesukker, kakao og egg.
Hell røra i en smurt springform (24 cm).
Stek kaka i 10-12 minutter. Den skal være litt rå i midten, for da er den best! Og om man klarer å la være og spise hele så går det veldig fint å fryse ned til en annen fin anledning, også.

Photobucket

14 kommentarer:

Ingrid sa...

Jeee, da fikk du deg litt gnuies! namnam <3

åh, nå fikk jeg lyst på selv. hmmm.

Synne sa...

Jeg elsker sånne ting som man bare rører sammen og steker, og så blir det dødsgodt! Takk for tipset!

Åshild sa...

Åh, så herlig! Den skal jeg spare til en gang jeg vil ha kake :) Takk for oppskrift!

Kristin sa...

Oppskriften herved gått i huskeboka! :D Elsker fine, søte ting som lages på få minutter... bra for oss søtsyke ^^

Polkadotdays sa...

Namnam!

Lisa sa...

Denne skal prøves! :D

June sa...

Åh, den må jo nesten prøves ut en gang! :D

Lovely day, isn't it? sa...

NÅ ble jeg søtsyk jeg! Men litt sent å lage sjokoladekake midnatt, kanskje jeg får bryte godteloven på en hverdag imorgen! Nam nam! Håper du har hatt en fin helg!

Kristina Kvåle sa...

åh! den såg så alt for god ut! namnamnamnamnam :)

Charlotte sa...

åh, det så godt ut! den skal absolutt prøves :)

motionocean sa...

nammenamm! den SER god ut! Og den høres god ut også!!

Frøken Paris sa...

...dette var ogsaa en blir-varm-i hjertet-blogg! Som en... puddersky!

Brita Melissa sa...

Lignet på brownies. Den så veldig god ut.

Maja sa...

Denna ska jag testa att göra ikväll:)