mandag 14. mars 2011

Nå går årene baklengs

Det kommer en pike gående av Inger Hagerup er herved en av de fineste bøkene jeg noen gang har lest. Jeg har ledd og grått om hverandre, med en slik uforklarlig varm følelse i kroppen. Som for eksempel av en av de fineste avslutningene på en bok jeg iallefall har sett. Så om jeg skal anbefale en bok denne våren, så må det bli denne. Tittelen på dette innlegget er hentet fra det som etter min mening er et av hennes fineste dikt, "Husker du?".


Vi vandret Bislet rundt. Søleværet hadde gått over til et fint snø-yr, og jeg forundret meg storlig over dette rare mennesket som bortsett fra meg selv var den eneste jeg hadde møtt med aversjon mot Parkveien. Ved min gatedør sa vi pent farvel til hverandre. Så møtte jeg ham igjen et år senere. 
Åtte dager deretter var vi gift. Det er vi fremdeles.
Og nå sier jeg ikke mer. 


Photobucket
Bildekilde

11 kommentarer:

Lovely day, isn't it? sa...

Åh den skal jeg lese, takk for tips!

Synne sa...

Oi, så hyggelig å høre at du likte den, og likte den ordentlig godt! Jeg blir så glad av sånne bøker som gjør en varm. Ble litt varm bare av det lille utdraget, jeg!

Frøydis sa...

Så fint! Eg set ho i lesekøen :)

Kristin sa...

Den fikk jeg sinnsykt lyst til å lese! Nå må sommeren komme så jeg får lest litt :D Alt for lite tid!

Linda Terese sa...

Denne boken har jeg faktisk fått anbefalt før, uten at jeg har fått lest den av den grunn. Men det bør jeg nok kanskje gjøre noe med nå..!

Silje sa...

Den skal jeg lese med en gang jeg har litt fritid:)

Kristin sa...

Å, har du satt oss som favoritter! Kjempekoselig, takktakktakktakk :D <3

Anonym sa...

Hvor får du tak i sånne fine bordbrikker og tekopper som i det forrige innlegget?

Maren sa...

Anonym: begge de to var en gave til mamma, så det vet jeg ikke dessverre :)men det er en venninne av henne som har laget duken tror jeg.

Brita Melissa sa...

hihi, så søtt bilde :)

Ingrid sa...

Den er skrevet opp på listeen :P