fredag 4. februar 2011

Pinnsvinets hemmelighet

I jula leste jeg en av de fineste bøkene jeg noen gang har lest. Den heter Pinnsvinets Eleganse og er skrevet av Muriel Barbery. Den var vakker, sår, varm, humoristisk og bare helt nydelig. Karakterene var så fascinerende og så gjennomførte, og i dagene etter at jeg var ferdig gikk jeg med denne tomme følelsen man så ofte får når man innser at siste ord om disse menneskene er skrevet. 


Men til min store glede oppdaget jeg at boka er filmatisert, og ikke minst at filmen ser ut til å ha tatt vare på mye av dette fine. Bare se her. Mamma likte boka like godt som jeg gjorde, og på lørdag skal vi se den sammen på kino. Som jeg gleder meg!

Photobucket

Photobucket

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Gleder meg til å lese (og se) den en daag <3

Synne sa...

Så god timing, det passer jo bra at filmen går på kino her nå! Håper dere liker filmen (nesten) like godt som boka; det er så fint å dele slike opplevelser. God helg, Maren!

Regnboge sa...

Eg har funne ut at den neste boka eg ska lese, det ska vere den. Berre på grunn av tittelen, eigentleg, for noken so klara å kome på ei sånn overskrift må vere erleg!:)

Maren sa...

Det var tittelen som fikk meg til å lese den også! Og den pene forsida. Resten er like fin, så gled deg <3

wine-fueled narcissism sa...

Det øverste bildet er bare helt nydelig. Vakker jente! god helg! :)