mandag 1. november 2010

Velkommen, November.

Tenk at det allerede er november! Nå kan jeg si det høyt: åh som jeg gleder meg til jul ♥ 


De kommende dagene skal fylles opp med blant annet oppgavejobbing og radiokurs. Men hva gjør vel egentlig det, når oppgaven jeg skal skrive tar utgangspunkt i mine absolutte yndlingsbøker? 
Om dere skal ta til dere ett boktips fra meg, så la det bli dette: Alberte-trilogien av Cora Sandel. Nå leser jeg bøkene for tredje gang, og hver gang rører de så ved meg, språket lager så fine bilder og jeg blir like besatt av å finne varmen som det Alberte selv er. Dette er de perfekte bøkene å krype ned i sofakroken med, og det passer jo så fint nå, mens vi venter på snø og flere kuldegrader.


Dette er mitt favorittsitat, og er henta fra den første boka, Alberte og Jakob. Les selv, og bli varm om hjertet. 

















8 kommentarer:

Nøve sa...

Jeg gleder meg også til jul! Har sagt det mange ganger i dag. Og jeg har begynt å spise klementiner. <3

Ine sa...

Jeg har bare lest Alberte og friheten, men skal lese de andre to så snart jeg har tid. Og det går fort til jul. Nesten litt for fort, med tanke på alt som skal være gjort før da. Men det ordner seg :) Lykke til med oppgave!

myldretid sa...

Er ikke helt klar for jul enda merker jeg. Nå er jeg ikke klar for noenting, men det er en dum arm sin skyld! Si i fra når du vil drikke te forresten:)

Synne sa...

Jeg gleder meg så mye til jul at jeg tror det grenser til usunt. Det er lov.

Ingrid sa...

Juljuljuljuljuljul! :D Gleder meg helt latterlig mye.

Fine Alberte. Synd du ikke får vært med på forelesningen miiin

Silje sa...

Alberte:D

Jul er jeg litt mer likegyldig til, jeg vil også få sommerfugler i magen av å tenke på jul.

Trine sa...

Du har så koselig blogginnlegg, Maren. Jeg gleder meg hver dag :) Tusen takk!

Maren sa...

Så fint å høre, nå ble jeg glad!