mandag 4. oktober 2010

Heimkunnskapen

Tirsdag forrige uke var det første treff i vår nye klubb. En klubb for mat og glede. På menyen sto fårikål og pannacotta. Vi var flinke og entusiastiske, og varmet opp med smågodt og lakris.



De fine jentene



Mens fårikålen kokte skrev vi inn oppskriftene i de matchende nye kokebøkene våre. Inga er the scrapman, og Sigrid synes det hadde vært helt okei å ha ei lita geit.


Og pannacottaen ble himmelsk med pasjonsfrukt på toppen.


Det ble et vellykket klubbmøte for heimkunnskapsjentene, og jeg gleder meg til neste gang

10 kommentarer:

Ane sa...

Så veldig søtt og koselig! Jeg liker konseptet. Og hehe, jeg trodde det sto "vi varmet opp smågodt og lakris", og det ville jo vært veldig eksperimentelt, da. ... men det kunne jo kanskje funka?

Maren sa...

Hihi, det kunne jo vært spennende! Godterilapskaus eller noe? :)

Nøve sa...

Ååå, for en herlig klubb! Jeg er misunnelig.

Silje sa...

Åååh, så koselig:)

sigrid agnethe sa...

godterilapskaus... nam. og det hadde vore kjekt å ha ei geit. eg skal ha geit ein gong. ho var så fin i boka. fin kveld, eg blir mett berre eg ser på den pannacottaen.

myldretid sa...

Så hyggelig det ser ut! Og for et fantastisk navn på klubben!

Ingrid sa...

jeg har glemt å kommentere! :o men for en koskoskos klubb. likte spesielt godt de matchende kokebøkene :P

inga* sa...

en liten kommentar: det er ganske godt å varme opp syntetisk smågodt i mikrobølgeovn, særlig skum-ting! anbefales!

Maren sa...

Herlighet for et flott tips! Da tenker jeg vi har desserten klar for neste heimkunnskapstime :)

Anette sa...

Jeg er også misunnelig! For en fantastisk klubb! :)