torsdag 9. september 2010

Kva for historie? spør eg. Ei kjærleikshistorie, svarer du.

I morgen kommer sommerjobblønna trillende, så nettopp derfor unnet jeg meg selv noen nye ting i dag. Det føltes godt å la forskningshistorie være forskningshistorie, og heller vandre litt på kryss og tvers mellom kjolestativ og bokhyller.


På det store bakgårdssalget i Huitfeldsgate fant jeg disse fine bøkene. Ta turen dit om du ikke har gjort det allerede, der finner man slike fine bøker til rundt femtilappen.


På Indiska har de alltid så fine tekopper at det kan få ei tejente helt svimmel. Se så fin! Den rommer mange desiliter glede og jeg var raskt ute med å innvie den. Vi har allerede blitt glade i hverandre, den nye høstkompisen min og jeg.


Og til sist, denne fine kjolen som skal få sitte på når jeg skal i bursdag i morgen.


Den har blonder, prikker og er kremfarget.

Og er derfor alt ei jente kan ønske seg.

13 kommentarer:

Ingrid sa...

åååh, jeg vil også ha kjolen <3

Du og tekoppen. Ekte kjærlighet!

Maren sa...

Vi skal holde sammen resten av livet! Hih.

Ane sa...

Å, jeg er forelska i både koppen og kjolen. Og litt misunnelig på folk som bor i Oslo, egentlig, selv om jeg påstår jeg ikke liker Oslo :P

Maren sa...

Du kan jo komme på besøk, så kan du få akkurat så mye av Oslo som du selv vil :)

inga* sa...

MEN GUD, SÅ FINT. Jealuse

Polkadotdays sa...

Åh, Ragnar Hovland er en av mine yndlingsforfattere! Og Sveve over vatna er helt fantastisk!

Fin kjole også :)

myldretid sa...

Fint, fint, fint!
Jeg vil komme å drikke te med deg:) Murakami oooog Grytten, ikke en dårlig kombinasjon!

Henriette sa...

Nydelig tekopp :)

snutebille sa...

nå ble jeg glad. du skriver fint. mange desiliter med glede, åh!

jeg er sånn med te at enten er jeg i "nå vil jeg kjenne meg helt rolig og drikke antioksidanter inn i himmelriket"-modus, eller så er jeg i "nå er det sort te med melk og sukker og kake, for søren!"-modus. begge deler er fantastisk.

og indiska i mitt hjerte. de har tilogmed fairtrade policy og slikt <3

Maren sa...

Så koselig å høre! Og jeg skjønner virkelig modusene. Jeg opplever de begge ganske så ofte skal jeg fortelle deg.

Indiska. Gå inn dit med lønning på konto, da kan ting gå over styr. Men man får jo fine ting for det da <3

Silje sa...

Når jeg leser bloggen din føler jeg faktisk at jeg sitter på en liten puddersky. Spesielt når du skriver om litteratur, fine tekopper og kjoler. Man kan aldri få nok kjoler.

Maren sa...

Åh, det var veldig fint sagt, Silje! Jeg har nemlig litt lyst til at det skal være som å sitte på en puddersky her inne <3

Eva Ø Røste sa...

Dette var jo veldig typisk deg da. Helt nydelig