mandag 6. september 2010

En sånn en fin høsthelg

Internett og jeg har vært adskilt hele helga. Det har ført til både abstinenser og en følelse av å sitte alene langt ute i en mørk skog uten kontakt med noen i hele verden, men også en avslappet og ganske så deilig frihet. Jeg har:

- laget verdens beste pizza i fin leilighet med fine favoritt te-kjole-litteratur-jenter (ja, for vi er en egen kategori)
- kjøpt to nye høstkjoler, og selvsagt kjøpte Ingrid og jeg den ene lik (fnis)
- spist is (nam) og melkesjokolade
- laget grove blåbærmuffins som skal bli lesesalniste
- vasket og ryddet og pyntet og beundret de fine rosene jeg fikk som har sprunget ut og er sånn omtrent de fineste blomstene noen gang
- lest en pensumroman (en liten anmeldelse kommer senere)
- sett ihvertfall seks episoder med Gilmore Girls sesong 1

Og det kanskje fineste punktet er dette:
- sett tre fine filmer med Ingrid. Når kjæresten har hatt jobbhelg hjemme, så har hun så godt som flyttet inn i stedet. Og det har vært så koselig!


På lørdag så vi Before Sunset, og den var FANTASTISK. Dialogen, skuespillerne, bildene, Paris, alt er bare nydelig og den gjør virkelig ikke skam på den første filmen. Heller tvert imot. Har du ikke sett denne og Before Sunrise, så gjør det. Ååå fint.


Søndagskvelden begynte med Aristokattene. Jeg tror denne kommer på min topp tre Disneyfilmliste. Derfor har jeg trallet rundt på skala-sangen i hele dag, og sagt "Hvor er kosekose-kose-kurven?!"


Og helgas filmbonanza ble avsluttet med Enchanted, eller Eventyr i New York som den heter på norsk. Og den var fantastisk morsom og cheezy på en gang, og akkurat hvordan man ser for seg en Disneyprinsesse ville taklet en hverdag i New York. Jeg vil også lære duer å sy kjoler av gardinene mine.

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Hahaha, kosekosekose-kurven! <3<3
Er såååå glad du liker Before Sunrise/Sunset, fint å endelig ha noen å snakke med den om. Ikke minst se den med :D Fineste helgen!

Ane sa...

Det høres ut som ei fiiin helg! Og Before Sunrise og Before Sunset <3 Noen år siden jeg så dem, tror jeg kanskje hadde likt dem enda bedre nå, jeg. Te-kjole-litteratur-jenter høres også fantastisk ut, forresten!

Nøve sa...

Åå. Jeg tror jeg kan passe inn i den kategorien egentlig. :D (Bare at jeg ikke har vært så flink til å gå med kjole i det siste..)

Og jeg vil også ha muffins på lesesalen! Hmf.

Maren sa...

Så hyggelig å høre! Jo flere vi er i kategorien, jo bedre. Det er en slags lov tror jeg :)

Polkadotdays sa...

Høres veldig fint ut! Jeg er også en te-kjole-litteratur- jente, forutenom at jeg ikke er litteraturstudent, da..

Maren sa...

Det teller også :)

Ine sa...

For en fin helg! Aristokattene er herlig, den er blant mine topp tre Disneyfilmer også. Alle ønsker at de var en katt... :) Også faller jeg inn i den kategorien med te-kjole-litteratur. Kanskje vi burde ha en egen facebook-gruppe? ;)

Maren sa...

For en katt på hundre watt, er en katt for sin hatt :)

Gruppe på facebook hadde rett og slett ikke vært dumt! :D