onsdag 8. september 2010

After water, tea is the most widely consumed beverage in the world

Jeg elsker te.
Og før jeg vet ordet av det så har jeg nok i skapet til å kunne starte et utsalg. Men det vil jeg jo ikke, for jeg vil jo ha alt selv. Også vil jeg dele med venner som kommer på besøk, selvsagt. Og nå som høsten er her er det jo ingenting som er mer perfekt enn å krype opp i sofakroken med en svær kopp rykende varm te.

Dagens første kopp ble krydderteen fra Valkyrien på Majorstua, som er den beste krydderteen jeg noen gang har smakt. Dessuten gir den meg et bittelite hint til jul, og de som kjenner meg vet at jeg bruker minst halve året til å glede meg til jul.

Ha en fin onsdag, og drikk minst to kopper te

10 kommentarer:

Ingrid sa...

haah, jeg hadde også tenkt til å blogge om te idag!

jul <3

Synne sa...

Minst to kopper! Jeg lover!

Ane sa...

Hehe! Jeg kjenner meg igjen, veldig. Blogga om det samme i januar, og måtte søke opp innlegget for å vise deg: http://idril.blogspot.com/2010/01/te.html
:P

Og ok, to kopper, jeg lover! Jeg tar en liten "sick day" i dag, så jeg blir ikke overraska om jeg ender opp med det firedobbelte :P

myldretid sa...

Te er så himla godt! Jeg fikk en veldig fin tekopp av mamma i helgen, som har innebygt tefilter. Fantastisk!

Maren sa...

Åh, jeg elsker sånne entusiastiske kommentarer. Og jeg elsker te-jenter :)

Den koppen høres fantastisk ut, myldretid, vil gjerne se bilde!:D

Ane og Ingrid - vi tenker tydeligvis ganske så likt, hihi.

Og Synne - jeg liker det du lover.

<3 til dere alle!

Trine sa...

Du har mange fine te-bokser. Jeg har en stor boks med masse kanel-te i, min favoritt :)

Hva slags løsvekt-teer synes du er de beste?

Maren sa...

Tusen takk. Te hører hjemme i fine bokser synes jeg :)

Kanel-te er også en av mine favoritter! Også er jeg veldig glad i grønn te også, og den er ekstra god i løsvekt. Både den rene grønne men kanskje spesielt grønn med mint.
I tillegg til krydderteen så er jeg kjempeglad i en te som heter Söders høyder. Det jeg har erfart er at denne bare er å kjøpe i Sverige, så jeg sender bestandig med en bestilling om noen jeg kjenner skal dit. :)
Også er Lady Grey kjempegod i løsvekt. Det var noen tips iallefall :)

snutebille sa...

te te te te te te te te te!
ofte koker jeg to kanner og drikker alt sammen på en natt.

Hannah Fregnefrøken sa...

Sitat:

"Dagens første kopp ble krydderteen fra Valkyrien på Majorstua, som er den beste krydderteen jeg noen gang har smak." (hvem introduserte deg til den lissom?)

HVEM ER DET SOM LÆRTE DEG Å DREKKA TE? SPISE TOMAT? RUCCULASALAT?
SKRIVE SLURVETE I SKRIVEBLOKKA?

Jo, Maren. er torunn og hannah.

DU SKRIVER ET INNLEGG OM TE UTEN Å NEVNE OSS?

ORD KAN IKKE BESKRIVE SINNET, SORGEN, FRUSTRASJONEN OG IKKE MINST SMERTEN VI FØLER NÅ.

Maren sa...

Jeg skylder dere alt i hele verden, Hannah og Torunn! Bare vent, snart får dere en egen hyllest som skal overgå alle andre hyllester i hele verden, okei? Der skal notatbøker vises frem og matprodukter beskrives.
Merk mine ord, en dag dere minst venter det! <3
Fniiis.