mandag 30. august 2010

Å gjøre høsten fin

I sommer, da hver dag føltes lik og jobb tok mesteparten av tida, så bestemte Ingrid og jeg oss for å lage hver vår høstliste. Den skulle inneholde fine ting vi kunne glede oss til. Fintfintfint.

- Melissa Horn-konsert
- gjøre veggen fin
- lese fine ikke-pensum-bøker
- skrive mer
- lære meg å gå med litt høyere heler
- finne ny fin musikk jeg ikke har hørt
- se mange fine filmer, som Aristokattene, Stranger than fiction, Adam, og Before Sunset
-spise mer havregrøt
- lage en blogg
- se Pushing Daisies
- lage middager med oppskrifter jeg ikke har prøvd før
- dra på Folkemuseet

Nå begynner verden å lukte av høst, og det er en fin ting i seg selv. Og jeg har kjøpt nye støvler og tramper midt i alle vanndammer jeg kan se, for det er like gøy ennå som det var i barnehagen.
Hipp hurra for små gleder.

9 kommentarer:

Ingrid sa...

:D Høstlisten! Vi har jo faktisk fått gjort litt av den allerede.
Jeg foreslår before sunset til helgen? <3

Maren sa...

Ja ja ja ja ja!

Nøve sa...

Høsten er så fin! Den er perfekt for alle koselige ting man kan gjøre innendørs, og er derfor min favorittårstid. <3

Silje sa...

Tristan & Isolde er en film du må se, med mindre du allerede har gjort det. Before Romeo & Juliet, there was Tristan and Isolde.

Maren sa...

Jeg er veldig veldig glad i høst <3

Vettu hva Silje, Tristan og Isolde er også på høstfilmlista! :)

Ingrid sa...

åherregud, tristan & isolde <3<3<3<3

myldretid sa...

Høst er ikke så ille, men den kan godt vente bittelitt med å komme. det er fremdeles august...i noen timer til:)

Ine sa...

Så koselig liste du har laget! Og så koselig bloggen din er. Jeg jobber på Folkemuseet, og anbefaler veldig å ta en tur dit! Når høsten kommer skikkelig i gang, fra slutten av september, skal jeg jobbe i det nyoppussede fjøset der annenhver helg. Med dyr og alt! Også må du se huset fra Trønderlag som er innreda i 1959-stil. Og Enerhaugen! Og leiegården med masse leiligheter fra forskjellige tiår! Blant annet er det en som skal være "et dukkehjem"... å, det er bare så mye fint der. Velkommen, velkommen! :)

Maren sa...

Åh, nå har jeg jo enda mer lyst til å dra, Ine!:) Har vært der en gang før men det er snart to år siden, så det er på høy tid med et nytt besøk. Og besøk skal det bli i løpet av høsten, det kan jeg love deg :)